torsdag 5 maj 2011

Summering dag 5 av Fitnessfighten

Idag blev det två träningspass. Först Crossfitpasset Filthy Fifty med lite modifikation. Körde också 22 obrytna kipping pull-up. Sedan det dagliga programet. Liksom igår bytte jag ut första varvet Pull-over till assisterade Pull-up och även första varvet tricepspress mot dips. Dagens nya övning från Jarrko var enbens höftlyft, vilket jag kört de senaste dagarna fast med fötterna på foamroller. Idag fick jag dock kramp i höger hamstring så jag tog ner den till att bara köra på stepräda. En av benövningarna idag körde jag med sandsäck på ena axeln och med 28 kg kettlebell i andra handen. Tror dock att jag kommer jobba mest med skivstång (framför huvud och bakom nacke) i fortsättningen. Lite segt var det att någon annan skulle ha stången som jag riggat innan träningen, så det blev att rigga den igen inför sista trippeln.. Efter passet klämde jag in 10 st marklyft på 90 kg (delade upp dem)
Måste dock säga att jag tycker det är riktigt tråkigt att köra de två omgångarna Cardio (kör på crosstrainer och rodd). Hoppas såret i handen läker (kanske lite svårt om man tränar varje dag och det spricker upp) snart så att jag kan snatcha med kettlebellen som cardio.

Dagens mat blev lite mer än de 1900 kcal som jag skall äta eftersom jag la in mer träning
Slutade på 2080 kcal (42 E% P, 36 E% K, 20E%  F).
Fortfarande lite hungrig under dagen, trots att jag ökat lite på frukost och mellanmål.

Igår tog jag midjemåttet och sedan förra torsdagen så har jag minskat med 2 cm. Tycker dock inte att jag ser så mycket på kroppen ännu, men det kommer nog. Häromdagen vägde jag mig och då var jag under 70 kg, vilket inte hänt på mycket länge. Mycket av detta beror nog på den minskade kolhydratmängden (kolhydrater binder mycket vatten)

2 kommentarer:

  1. Härligt jobbat!
    Ha en trevlig fredag!

    SvaraRadera
  2. Tackar! Hoppas din helg blir bra

    SvaraRadera