lördag 10 oktober 2009

Segling

Igår var det Kick-off på jobbet. Vi begav oss till Askersund för att börja dagen med att segla ut från hamnen med två stora segelbåtar. Vi hade riktigt tur med vädret eftersom det var solsken hela dagen. Vissa perioder hade det dock varit roligare med lite mer vind.

Efter halva dagen stannade vi till i en vik, där det var helt vindstilla i solen och vi bjöds på en god Gulaschsoppa.
Sedan var det dags för kappsegling mellan de två båtarna. Den andra båten började med att "sno" vårvind och tyvärr höll de den ledningen genom hela loppet. Själv fick jag sköta rodret under hela färden. Inte det lättaste att få in vinden på rätt sätt, men tyckte det gick hyfsat.
När vi kom i land hade vi ett snabbt möte innan vi gick vidare till den fina relaxavdelningen, där vi fick en lättare Tapas-tallrik. Kvällen avslutades med en god middag. Huvudrätten blev en god rödingsfile.

Kvällens stora samtalsämne blev våra gymmaskiner. Jag var väl inte riktigt överens med sjukgymnasterna om vilka maskiner som vi skulle kunna byta ut, men jag tror vi förstod varandras ståndpunkter bättre. Diskuterade också några av de övningar som jag tog upp i Dåliga övningar i gymmet. Och även där skilde sig våra uppfattningar. Inte lätt att veta vad man skall tro på då våra sjukgymnaster är bland de bästa och de utbildar även andra sjukgymnaster.
Idag så hade vi väldigt givande diskussioner om vad vi kan göra bättre i företaget.

Helgens äventyr rekommenderas starkt till de som vill ha en trevlig Kick-off på jobbet. Väldigt uppskattad av alla och jag vill rikta ett stort TACK till min arbetsplats Örebro Rehabcentrum och Best Western Norra Vättern för ett väldigt lyckat arrangemang