onsdag 5 januari 2011

Plyometrisk träning

Dagens träning
Körde ett pass på jobbet innan lunchen.
Vill bättra på min spänst så idag blev det lite plyometrisk träning. Började med låga (40 cm tror jag) boxjump. Delade upp dem i block om 10 st så att jag orkade hoppa studsa upp direkt. Körde också skridskohopp åt sidan med direkt upphopp på ett ben. Fick också in lite rephoppning, bicepscurls, ringdip, baksida axlar i dragmaskin och lite bålövningar i Redcord.

Hittade en liten film med lite andra plyometriska övningar


Gårdagens träning:
Körde ett pass på Crossfit Örebro.
21-18-15-12-9-6-3 burpees pull-up (ner i armhävning mellan varje pull-up)
Mellan varje set var det squat snatch med skivstång.
De flesta pull-ups körde jag utan att kipa, men på slutet av de sista blev det lite "fusk"
Fortfarande inte så bra teknik på snatch eller frontsquat så jag körde "bara" på 30 kg (Skulle var 30 för killar, men det var nog ingen som körde det).
Min tid blev 16.08 om jag kom ihåg rätt

3 kommentarer:

  1. Låter bra, kör på! /A

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för din fina kommentar :D

    SvaraRadera
  3. Vilket är ditt bästa träningstips till någon som är rejält överviktig förutom promenad? Så man inte fuckar upp knäna å grejer?

    SvaraRadera